Temat urlopów pracowniczych jest bliski każdemu Przedsiębiorcy, a główne podstawy określone są w dziale siódmym rozdziału pierwszego Kodeksu Pracy.
W aktualnym stanie prawnym możemy wyróżnić trzy rodzaje limitu urlopowego dla pracownika:
Przepisy dotyczące urlopu wypoczynkowego powoli stają się reliktem przyszłości, a coraz częściej rządzący debatują nad projektami zmian zwiększającymi limit urlopu.
Trwające spekulacje i nowe możliwości powodują u poszczególnych pracodawców wprowadzenie dodatkowego urlopu już teraz, jako benefitu dla pracowników. Pracodawcy stosujący dodatkowe dni urlopu zauważyli u swoich pracowników poprawę wydajności pracy poprzez zarządzanie własnym czasem, a nie tylko czasem spędzonym w biurze. Wpłynęło to również pozytywnie na niższy poziom stresu u pracowników. Przeciwstawnie do wskazanego punktu, pracodawcy określają konieczność większej uwagi w planowaniu grafików oraz realizacji zadań. Powołują się również na konieczność ponownego zdefiniowania pojęcia „zaufania”.
W związku z powyższym tematem pozostawimy pytanie do rozważenia: Czy w twojej organizacji urlop wypoczynkowy, jako dodatkowy benefit, może być korzyścią dla pracowników i samej firmy?